fotolijn

Scouting Nuth

Ben je naar iemand op zoek binnen Scouting Nuth? Klik hier

Wil je informatie over het verhuur van het gebouw? Klik hier of download de verhuurflyer

Klik hier voor de verhuurkalender. 

Lid worden

Lid worden van Scouting Nuth?

Download hier de algemene flyer van Scouting Nuth voor meer informatie.

Speciaal voor leden

Informatie over contributie, klik hier.

Welkom bij Scouting Nuth

Heeft u vragen met betrekking tot de speltakken, contributie, algemeen of verhuur?  Klik hier om naar onze contactpagina te gaan en stuur een mail.

Ben jij die enthousiaste en daadkrachtige vrijwilliger, op zoek naar een nieuwe uitdaging, waarbij je de mogelijkheid krijgt om in Nuth betekenisvol te zijn voor de ontwikkeling van kinderen? Vind je het leuk om, samen met andere vrijwilligers, iets op te bouwen in je eigen buurt? Ben je bovendien een paar uur in de week hiervoor beschikbaar, dan zijn wij op zoek naar jou!
Ga naar onze vacture pagina en neem contact met ons op!

Volg ons ook op Facebook!

Met veel plezier kunnen we jullie melden dat we per 15 mei de wekelijkse opkomsten weer gaan opstarten.
Hierbij zullen de speltakken de onderstaande richtlijnen hanteren om de start zo veilig mogelijk te laten verlopen. Veiligheid staat voor u, uw kinderen en onze stafleden staat voorop.

De regels zijn onderverdeeld per speltak. Neem een kijkje bij de betreffende speltak van uw kind en instrueer hem / haar over hoe start en einde van de opkomsten zullen verlopen.

Bevers

Opkomsten:
Om drukte te vermijden en 1,5 meter afstand te garanderen zorgen we voor voldoende tijd en (fysieke) ruimte tussen aankomst, opkomst en vertrek van speltakken.

Opkomsttijd: 10:30 uur – 12:00 uur.
De activiteiten voor jeugdleden vinden alleen in de buitenlucht plaats. Zorg daarom ook voor de juiste kleren passend bij het weer.
De Stafleden zullen de Bevers buiten opvangen zodat ze de Bevers kunnen begeleiden naar de plaats waar ze hun spel zullen gaan spelen.

Toilet:
Er mag maar 1 Bever tegelijk naar het toilet, er zijn overal extra zeep pompjes, papier en desinfecteer gel aanwezig (op groepsniveau geregeld) om de handen te kunnen wassen.

Ophalen:
Bevers verlaten 1 voor 1 de locatie (hun plek). Zoals ze gekomen zijn gaan ze ook terug. Ouders staan klaar en kunnen in de auto stappen om te vertrekken/ te voet / op de fiets. Worden ze opgehaald (ouders wachten in hun auto, uitstappen niet toegestaan) Bever loopt direct van de locatie naar de auto en stapt in.
 

Welpen

Opkomsten:
Om drukte te vermijden en 1,5 meter afstand te garanderen zorgen we voor voldoende tijd en (fysieke) ruimte tussen aankomst, opkomst en vertrek van speltakken..

Opkomsttijd: 10:45 uur – 12:15 uur.
De activiteiten voor jeugdleden vinden alleen in de buitenlucht plaats. Zorg daarom ook voor de juiste kleren passend bij het weer.
De Stafleden zullen de Welpen buiten opvangen zodat ze de Welpen kunnen begeleiden naar de plaats waar ze hun spel zullen gaan spelen.

Toilet:
Er mag maar 1 Welp tegelijk naar het toilet, er zijn overal extra zeep pompjes, papier en desinfecteer gel aanwezig (op groepsniveau geregeld) om de handen te kunnen wassen.

Ophalen:
Welpen verlaten 1 voor 1 de locatie (hun plek). Zoals ze gekomen zijn gaan ze ook terug. Ouders staan klaar en kunnen in de auto stappen om te vertrekken/ te voet / op de fiets. Worden ze opgehaald (ouders wachten in hun auto, uitstappen niet toegestaan) Welp loopt direct van de locatie naar de auto en stapt in.

Scouts

Brengen:
Scouts komen alleen naar de opkomst of ze moeten uit het zelfde gezin komen.
Als ze door ouders gebracht worden mag dit alleen per auto, ze worden voor het gebouw afgezet en ouders stappen niet uit. 

Opkomst “afstandshouder”:
Scouts draaien op het gasveld voor het gebouw, als ze aankomen zijn er vakken/plekken gemarkeerd voor elks scout waardoor ze minimaal 1,5m afstand van elkaar kunnen houden, hier gaan ze naar toe als ze aankomen. Elke scout krijgt een eigen “afstandshouder” (zachte schuimrubber stick 1,5m lang), deze standhouders moeten ze de hele opkomst bij zich houden, ze worden als (spel)element verweven in elke opkomst. Hiermee hebben de scouts een referentie voor het continu houden van 1,5m afstand van elkaar en de leiding. (geldt ook voor de leiding).

Opkomsttijd:
Voor zolang als dat nodig is beginnen de scouts opkomsten een half uur later dus van 20:00uut tot 21:30 uur. Hierdoor heeft de leiding de mogelijkheid om het vervallen half uur 19:30 tot 20:00 uur alles in gereedheid te brengen om de opkomsten binnen de gestelde regels (RIVM, de gemeente, de veiligheidsregio en Scouting NL) te draaien.

Ophalen:
Scouts verlaten 1 voor 1 het veld (hun plek). Zijn ze alleen gekomen gaan ze direct zelfstandig naar huis. Worden ze opgehaald (ouders wachten in hun auto, uitstappen niet toegestaan) scouts loopt direct van veld naar de auto en stapt in.

Toilet:
Er mag maar 1 scout tegelijk naar het toilet, er zijn overal extra zeep pompjes, papier en desinfecteer gel aanwezig (op groepsniveau geregeld) om de handen te kunnen wassen.

Slecht weer:
Bij slecht weer gaan de opkomsten niet door en wordt het programma doorgeschoven naar de week erna. Slecht weer is als het regent. De leiding zal de ouders bij slecht weer of twijfel op de vrijdag per mail informeren dat de opkomst niet door kan gaan.

Explorers

Brengen:
Explorers komen alleen naar de opkomst of ze moeten uit het zelfde gezin komen.
Als ze door ouders gebracht worden mag dit alleen per auto, ze worden voor het gebouw afgezet en ouders stappen niet uit.

Opkomsten:
De Explorers draaien of op het achter terrein of op het voorterrein. Dit zal in overleg gaan met de Scouts. De Explorers zijn op de hoogte van de geldende regels omtrent afstand houden, buiten opkomsten draaien, minimaal gebruik van sanitaire ruimtes, etc. Daar de Explorergroep met maximaal 3 Explorers is zal afstand houden relatief eenvoudig zijn.

Tijden:
De Explorers draaien op de reguliere tijd van 19.30-21.30. Ze mogen 10 minuten voor start opkomst aan komen en 10 minuten na afloop opkomst weer vertrekken.

Ophalen:
Explorers vertrekken uiterlijk 10 minuten na afloop van de opkomst en mogen niet blijven hangen rondom het gebouw. Wordt een Explorer opgehaald dan deze direct de auto instappen. Is een Explorer met eigen vervoer dan zal deze direct het terrein verlaten.

Toilet:
Er mag maar 1 Explorer tegelijk naar het toilet, er zijn overal extra zeep pompjes, papier en desinfecteer gel aanwezig (op groepsniveau geregeld) om de handen te kunnen wassen. In overleg met de Scouts zal er op gelet worden dat Explorers en scouts niet tegelijk gebruik maken van de sanitaire ruimte.

Slecht weer:
Bij (zeer) slecht weer gaan de opkomsten niet door en wordt het programma doorgeschoven. De beoordeling wat verstaan wordt onder (zeer) slecht weer zal door de staf genomen worden en uiterlijk de vrijdagmiddag voorafgaand aan de opkomst aan de Explorers worden doorgegeven.

Wij kijken met veel plezier uit naar de heropstart. Heeft u vragen? Stel ze dan gerust bij de speltakken. Uiteraard houden we de richtlijnen van het RIVM, de gemeente, de veiligheidsregio en Scouting NL in acht.
We wensen jullie een geweldige (her)start met mooie herinneringen toe.

Bestuur Scouting Nuth

Scouting Nuth op Facebook

Login Scouting Nuth

Nieuws

Binnen onze vereniging zijn wij nog op zoek naar vrijwilligers, m.n. een vrouwelijk staflid bij de Scouts en een secretaris.

Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en heb je een paar uur over? Neem dan contact met ons op.

Meer informatie klik hier

Speltakken

Ga direct naar de speltakken:

Bevers

Welpen

Scouts

Explorers

Rover Scouts

Pivo+

Zoeken...